Dobry lakiernik Zielonka
Minimum ingerencji
Specjalizujemy się w naprawach bez lakierowych tzn. PDR – usuwanie wgnieceń bez lakierowania oraz usuwanie zarysowań za pomocą polerowania. Jeśli lakierowania nie da się uniknąć stosujemy lakierowanie SPOT i staramy się maksymalnie ograniczyć obszar naprawy.
Lakierowanie SPOTJest to technologia ,,lakierowania tylko miejsc uszkodzonych” a właściwie ich rejonów jeśli technologicznie jest to możliwe.
W przypadku gdy np. cały zderzak jest jak nowy, a powstanie na nim uszkodzenie w jednym z narożników – możliwe jest polakierowanie jedynie tamtego narożnika, a właściwie połowy zderzaka. Naprawa taka powoduje mniejsze zużycie materiałów, często także nieco mniejszy nakład pracy co przekłada się na niższą cenę średnio o 30% niż w przypadku lakierowania całego elementu, czas całego procesu technologicznego nie ulega zmianie.
Naprawa taka nie zawsze jest możliwa, a właściwie nie zawsze jest zgodna z technologią naprawy na odpowiednim poziomie, to lakiernik wykonujący naprawy decyduje CZY a jeśli tak to GDZIE można odciąć się podczas lakierowania tak aby przejścia lub różnicy w lakierze nie było widać. Jeśli lakiernik zdecyduje iż naprawa SPOT w danym przypadku jest nieodpowiednia lub jeśli na elemencie w innym miejscu jest inne uszkodzenie lakieru, lakierowanie SPOT nie może zostać wykonane.

Potrzebujesz więcej informacji ? Skontaktuj się z nami ...
ZADZWOŃ TERAZ!Uszkodzenie warstwy antykorozyjnej
W przypadku gdy dojdzie do uszkodzenia warstwy antykorozyjnej, uszkodzenie należy jak najszybciej naprawić lub przynajmniej zabezpieczyć np. lakierem zaprawkowym aby odizolować blachę od czynników zewnętrznych.
Do częstych uszkodzeń warstwy antykorozyjnej dochodzi podczas ,,naprawy pod miernik” gdzie usuwane są warstwy lakieru często aż do blachy, w takich przypadkach należy pamiętać iż preparaty antykorozyjne dostępne dla lakiernictwa nie są tak skuteczne jak preparaty aplikowane przez producentów aut w fabrykach.
Podczas napraw blacharskich jeśli to możliwe stosujemy naprawy PDR które w przeciwieństwie do tradycyjnych napraw blacharskich nie naruszają oryginalnej powłoki antykorozyjnej.
Walka z korozjąNie lakierujemy rdzy.
W przypadku korozji element należy naprawić blacharsko (wymienić lub wyciąć i wspawać nowe).
Samo polakierowanie skorodowanego elementu to jak polakierowanie zęba z próchnicą – przykrycie problemu może mieć jeszcze gorsze skutki.
Jeśli jednak korozja jeszcze nie wystąpiła możemy się przednią bronić poprzez: zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, częste mycie nadwozia (szczególnie zimą) , powłoką ceramiczną na lakierze a nawet zwykłym woskiem. W przypadku wystąpienia korozji lub odsłonięcia się blachy z pod lakieru należy zadziałać jak najszybciej – korozja jest zaraźliwa dla innych elementów nadwozia np. korozja z błotnika przedniego łatwo przechodzi na próg.

Wstępnie lakier dobieramy z pomocą fabrycznego kodu lakieru, następnie sprawdzamy odcień lakieru na fiszkach lakierniczych, w przypadku gdy dalej istnieje problem z dobraniem koloru, z pomocą spektrofotometru dobieramy potrzebne do danego koloru komponenty, a następnie kolorysta wykonując próbki natrysków dokonuje ostatecznych korekt aby zminimalizować ryzyko różnicy w odcieniu nowego lakieru.
Cieniowanie lakieruCelem cieniowania jest zatarcie dla oka śladu między nowym a starym lakierem na aucie. Cieniowanie jest czynnością bardzo ważna jeśli cenimy sobie estetykę na wysokim poziomie, jednocześnie niemal nieodłączne w przypadku lakierowania pojazdów w kolorze srebrnym lub posiadających dodatkowe efekty. Odróżniamy cieniowanie w obrębie tego samego elementu (lakierowanie SPOT) oraz cieniowanie na elemencie sąsiadującym z elementem lakierowanym – koszt takiego cieniowania wynosi mniej więcej połowę kosztu lakierowania elementu.
Zalecenia po wykonaniu naprawy lakierniczejPrzez pierwszych kilaka tygodni od lakierowania, powłoka lakiernicza nabiera twardości. Przyjmuje się iż są to 3-4 tygodnie, jednak zimą zalecamy okres znacznie dłuższy. Podczas tego okresu nie należy na lakier nic przyklejać ani też go zabezpieczać powłokami ceramicznymi.
Po całkowitym utwardzeniu się lakieru warto już go zabezpieczyć, podstawowym zabezpieczeniem lakieru jest wosk, zabezpieczenie to mimo iż najsłabsze ma najlepszy współczynnik jakości do ceny. Wyższym jakościowo zabezpieczeniem są powłoki kwarcowe oraz ceramiczne, ich aplikacja jest dużo droższa ale jednocześnie nieco rzadsza. Do najbardziej luksusowego zabezpieczenia lakieru niewątpliwie zaliczają się folie bezbarwne PPF, chronią przed chemią i ptasimi odchodami niemal całkowicie, ponad to chronią przed drobnymi zarysowaniami i to nie tylko tymi powstałymi podczas mycia tak jak ceramika, ale także przed drobnymi zarysowaniami parkingowymi, wadą tej folii jest jej cena, wraz z aplikacją zazwyczaj przewyższa koszt ponownego lakierowania.

Potrzebujesz więcej informacji ? Skontaktuj się z nami ...
ZADZWOŃ TERAZ!Jakość naprawy lakierniczej
Wgłębiając się w temat jakości lakierowania musimy odróżnić ideał od wysokiej jakości , oraz efekt przyzwoity jak za swoją cenę od partactwa i marnowania materiału lakierniczego. Warto tu zauważyć iż nawet na oryginalnym lakierze producenci dopuszczają pewne wady lakiernicze, które czyniąc efekt już nie idealnym nie czynią go niskim jakościowo. W związki z tym opiszę poniżej wady lakiernicze oraz to kiedy są one dopuszczalne dla wysokiej jakości lakierowania:
- zacieki lakiernicze (firanki)– fabrycznie: niedopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: niedopuszczalne, ewentualnie mogą zostać wycięte przez lakiernika po lakierowaniu,
- sylikony (dziurki w lakierze) - fabrycznie: niedopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: niedopuszczalne,
- odpadający bezbarwny lub lakier - fabrycznie: niedopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: niedopuszczalne,
- wtrącenia - fabrycznie: dopuszczalne w niewielkiej ilości i przy zachowaniu niewielkich rozmiarów; przy ponownym lakierowaniu: dopuszczalne w niewielkiej ilości i przy zachowaniu niewielkich rozmiarów, lecz ilości i rozmiary dopuszczalne są większe niż w przypadku lakieru fabrycznego,
- rozłożenie ziarna – fabryczne: równomierne; przy ponownym lakierowaniu: zbliżone do równomiernego
- kolor –fabrycznie: są różne odcienie każdego koloru, lecz na danym aucie koniecznie powinien być ten sam odcień; przy ponownym lakierowaniu – odcień naprawianych elementów powinien być zbliżony od odcienia oryginalnych elementów a ewentualne przejścia powinny być cieniowane,
- lakier lub odkurz na innych elementach np. uszczelkach - fabrycznie: niedopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: niedopuszczalne,
- zmatowienia i zmętnienia lakieru bezbarwnego - fabrycznie: niedopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: niedopuszczalne,
- rysy szlifierskie pod lakierem - fabrycznie: niedopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: dopuszczalne jedynie minimalne ślady
- mora lakiernicza (skórka pomarańczy) - fabrycznie: dopuszczalna, zbliżona do siebie na aucie ; przy ponownym lakierowaniu: dopuszczalna, zbliżona wielkością do oryginalnych elementów lecz z dozą rozsądku (mora ma prawo się różnić)
- słabe krycie lakieru bazowego - fabrycznie: niedopuszczalne z zewnątrz, dopuszczalne w ościeżach i elementach konstrukcyjnych; przy ponownym lakierowaniu: niedopuszczalne z zewnątrz, dopuszczalne w ościeżach i elementach konstrukcyjnych;
- ślady po polerowaniu wad lakierniczych - dopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: dopuszczalne i to w większym stopniu,
- gazowanie (podnoszenie się) powłoki lakierniczej - niedopuszczalne; przy ponownym lakierowaniu: niedopuszczalne/dopuszczalne w bardzo małym zakresie w miejscach szpachlowanych,

Przy ponownym lakierowaniu należy jednak podejść z dozą rozsądku, naprawę wykonuje człowiek wszelkie wady lakiernicze często nie wiążą się z błędami lakiernika lecz np. warunkami lakierniczymi lub jakością materiałów lakierniczych, przy doborze odpowiedniej lakierni należy pamiętać iż płacimy nie tylko za czas pracy lakiernika, ale także jego wykształcenie i doświadczenie, jakość materiałów lakierniczych oraz za warunki lakiernicze które są nie odłącznym elementem pracy lakiernika.
Dobry lakiernik Warszawa, lakiernia samochodowa, lakiernik samochodowy